Kolejny fragment ulicy Zielonej na Radziwiu został udostępniony mieszkańcom. Pięć lat temu rozpoczęto pracę nad modernizacją ul. Zielonej na terenie osiedla między nieczynną bocznicą kolejową (kiedyś prowadzącą do stoczni rzecznej), a łącznikiem z ul. Teligi. W ciągu tych lat zrealizowano trzy odcinki tej drogi, które razem mają około 600 metrów długości. Ostatnim zakończonym etapem jest modernizacja trzeciego fragmentu ul. Zielonej o długości 200 metrów, rozciągającego się między ul. Kolejową a przejazdem kolejowym.
Prace były kompleksowe. Rozpoczęto od budowy kanalizacji deszczowej, której w tej części ulicy wcześniej brakowało. Następnie położono nową nawierzchnię drogi oraz chodników. Oświetlenie uliczne zostało zmodernizowane, zastępując tradycyjne lampy oświetlenia ulicznego energooszczędnymi LED-ami. Całkowity koszt tych prac wyniósł 1,4 mln zł.
Do zrobienia został jeszcze środkowy odcinek ulicy Zielonej, ale w tym przypadku najpierw musimy w tej okolicy Radziwia wykonać infrastrukturę podziemną – zbudować kanalizację, która będzie odprowadzała wodę z ulicy Zielonej w kierunku zbiornika retencyjnego przy ulicy Popłacińskiej. Ale to jeszcze dopiero przed nami – mówi Hubert Woźniak z Referatu Informacji Miejskiej UM w Płocku
Planowana jest infrastruktura kanalizacyjna, która będzie odprowadzać wodę w dwóch różnych kierunkach. Deszczówka z terenów na wschód od torów kolejowych zostanie kierowana do zbiornika retencyjnego zlokalizowanego przy ul. Krakówka. Natomiast woda opadowa z obszarów na zachód od przejazdu kolejowego będzie kierowana do innego zbiornika retencyjnego znajdującego się przy ul. Popłacińskiej. Planując taką fazową modernizację, miasto chce uniknąć czasochłonnych formalności związanych z ułożeniem kanalizacji pod torami kolejowymi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?