Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Lokalizacja

Miejscem, w którym będzie realizowane zadanie...
fot. Dariusz Gdesz

Wałbrzyski Budżet Obywatelski. Te projekty WBO zostaną zrealizowane! Zobaczcie

Samochody dla Strażaków -" Ludziom na Ratunek" - Koszt 651 910 zł

Lokalizacja Miejscem, w którym będzie realizowane zadanie jest Gmina Wałbrzych, zakupione pojazdy służyć będą wszystkim mieszkańcom miasta będącym w niebezpieczeństwie lub potrzebie. Opis projektu W ramach działań projektowych zamierzamy zakupić dla Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu cztery nowe samochody/ pojazdy służące bezpośredniemu wsparciu działań ratowniczo gaśniczych, wsparciu dowodzenia i kierowania działaniami PSP Wałbrzych .Planujemy zakupić : Samochód do przewozu ratowników oraz specjalistycznych grup ratowniczych typu Bus ,Samochód Lekki Operacyjny - kombi, Samochód Lekki Operacyjny - SUV 4x4 ,Samochód Lekki Rozpoznawczo Ratowniczy - Pickup 4x4. Wszystkie Pojazdy zakupione zostaną wraz z stosownym wyposażeniem ratowniczym Zakupione pojazdy służyć będą mieszkańcom Wałbrzycha w ramach działań ratowniczo gaśniczych , będą wsparciem dla Specjalistycznej Grupy Poszukiwawczo Ratowniczej PSP wchodzącej w skład międzynarodowej grupy ratowniczej USAR POLAND oraz działań chemiczno - ekologicznych realizowanych na terenie naszej gminy . Wałbrzyska PSP przez lata szkoleń i udziału w skomplikowanych działaniach ratowniczych stała się jednostką silnie wyspecjalizowaną. Do każdych działań wałbrzyscy strażacy podchodzą z ogromnym poświeceniem i profesjonalizmem. Najbardziej spektakularne działania to pożar dachu Zamku Książ gdzie walka z ogniem trwała wiele godzin tak by móc uratować nasz zabytek czy też niestety cykliczne działania na zawalonych fragmentach Fabryki Porcelany Wałbrzych to tylko ułamek działań . Wałbrzyscy Strażacy brali również udział w poszukiwaniach zaginionego dziecka w Książańskim Parku Krajobrazowym kilka lat temu. Osobnym elementem jest również funkcjonowanie i działanie strażaków – ratowników z Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego którzy neutralizują niebezpieczeństwa wynikające z uwolnienia do środowiska substancji niebezpiecznych. Tutaj wypada opisać liczne działania na terenie wysypiska śmieci MOBRUK. Działania Strażaków z Wałbrzycha w przestrzeni naszej gminy są codziennie przez 365 dni w roku, wypadki komunikacyjne, pożary, czynności z zakresu medycyny ratunkowej bez udziału zespołów Pogotowia Ratunkowego. Niestety prócz chęci i poświecenia Strażakom potrzebny jest sprzęt który w takiej profesji , pomimo dbałości szybko się zużywa, bez profesjonalnego sprzętu praca Strażaka staje się niebezpieczna i mało efektywna . Zakup nowych samochodów staje się koniecznością ponieważ stare zużyły się już dawno temu co widać na zdjęciach załącznik nr 2 do wniosku. Zaplanowaliśmy do kupienia nowe samochody , wyposażone w sprzęt łączności, sprzęt specjalistyczny oraz zestawy medyczne R1 Całość planowanego zakupu pojazdów opisana została w załączniku nr 1 do wniosku. Uzasadnienie potrzeby realizacji Celem wprost jest podniesienie bezpieczeństwa Mieszkańców Gminy Wałbrzych. Statystyki działań Wałbrzyskiego PSP dla pierwszego kwartału tego roku to w sumie 581wyjazdów do działań w tym 213 pożarów , 338 miejscowych zagrożeń w tym znajdują się wypadki komunikacyjne, działania sił przyrody , zaginięcia, katastrofy budowlane, działania grupy chem – eko. Jak widać częstotliwość wyjazdów jest bardzo duża co wprost przekłada się na zużycie sprzętu w tym najszybciej pojazdów ratowniczych i pojazdów wsparcia działań . Wymiana samochodów na nowe ekologiczne pozwoli zachować ciągłość wyjazdów wsparcia działań, zapewni Strażakom bezpieczny sposób dojazdu i prowadzenia działań , pozwoli obniżyć koszty eksploatacji i napraw a zaoszczędzone środki deleguje w obszar np. szkoleń czy zakupu innych sprzętów, wpłynie dodatnio na środowisko ( hybryda) . Bezpośrednim wpływem na mieszkańców będzie zwiększenie bezpieczeństwa w naszej Gminie zarówno mieszkańców jak i ich mienia. Informacja o zasadach dostępności proponowanego projektu Zakupione pojazdy będą służyć wszystkim mieszkańcom naszej Gminy przez 24 h i 365 dni w roku , którzy znajdą się w potrzebie na wypadek zagrożenia. Delegowanie pojazdów do działań ratowniczych czy wsparcia działań odbywa się zgodnie z przepisami prawa przez Miejskie lub Wojewódzkie Stanowisko Kierowania. Użycie pojazdów jest nieodpłatne . Ponadto w ramach prowadzenia działań edukacyjnych przez PSP Wałbrzych pojazdy będą wykorzystywane do spotkań edukacyjnych z młodzieżą i seniorami . Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę 1 Samochód Lekki Rozpoznawczo Ratowniczy - Pickup 4x4 sztuka 126 000,00 1 126 000 zł 2 Wyposażenie ratownicze Samochodu Lekkiego Rozpoznawczo Ratowniczego - Pickup 4x4 komplet 56 860,00 1 56 860 zł 3 Samochód typu Mikrobus do przewozu ratowników sztuka 159 000,00 1 159 000 zł 4 Wyposażenie samochodu typu Mikrobus komplet 28 270,00 1 28 270 zł 5 Samochód Lekki Operacyjny - SUV 4x4 sztuka 140 000,00 1 140 000 zł 6 Wyposażenie ratownicze Samochodu Lekkiegoo Operacyjnego - SUV 4x4 komplet 17 640,00 1 17 640 zł 7 Samochód Lekki Operacyjny - kombi sztuka 107 000,00 1 107 000 zł 8 Wyposażenie Samochodu Lekkiego Operacyjnego - kombi komplet 17 140,00 1 17 140 zł Łącznie: 651 910 zł

Zobacz również

Udana rehabilitacja czołówki piłkarskiej IV ligi

NOWE
Udana rehabilitacja czołówki piłkarskiej IV ligi

Święto sportu w podbarwickiej Luboradzy. Tak było [ZDJĘCIA]

Święto sportu w podbarwickiej Luboradzy. Tak było [ZDJĘCIA]

Polecamy

Samoopalacz zapewni piękną, brązową skórę bez zbędnego wysiłku. Jak go nakładać?

Samoopalacz zapewni piękną, brązową skórę bez zbędnego wysiłku. Jak go nakładać?

Jak odzyskać numer GG i hasło? Użytkownicy wracają do Gadu-Gadu

Jak odzyskać numer GG i hasło? Użytkownicy wracają do Gadu-Gadu

Co z ciszą wyborczą w drugiej turze? PKW wyjaśnia

TYLKO U NAS
Co z ciszą wyborczą w drugiej turze? PKW wyjaśnia