Nie ma „złotego pociągu” twierdzą naukowcy z AGH

Sylwia Królikowska; fot. Dariusz Gdesz
W starej Kopalni odbyła się konferencja na temat badań prowadzonych przez naukowców z AGH i spółkę XYZ.

Po przedstawieniu wyników badań, rozpoczęła się konferencja prasowa:
- Czy w skarpie jest tunel?
- Prof. Madej: Tunel może jest, ale pociągu nie ma!

Piotr Koper: Według naszych badań w miejscu zajezdni rozpoczyna się kompleks, który prowadzi w kierunku wiaduktu i Świebodzic. Według naszych badań tam jest ukryty pociąg i krótki tunel do ukrycia tzw. pociągu spadowego. mamy także badania, które pozwalają stwierdzić (jeszcze niedokładne), które sugerują, że w miejscu w którym jest studnia betonowa, coś idzie w kierunku parkingu pod Urzędem Skarbowym - to są wyniki naszych badan jednoznaczne.

Przedstawiciele AGH nie chcą się odnosić do badań spółki XYZ.

Piotr Koper: Posługiwaliśmy się inny sprzętem. Sposób ich wykonania był całkiem inny. Dla tego są różne interpretacje badan.

Prof. Madej: Mamy doświadczenie. Od ponad 50 lat prowadzimy badania tego typu. Opieraliśmy się na swoim doświadczeniu. Przed tą konferencją mieliśmy spotkanie z prezydentem. Tam dowiedzieliśmy się dużo więcej, dlatego z pełnym szacunkiem podchodzę do badan pana Kopera. Rzeczywiście stosował inne metody. W tej chwili będzie się tylko do swoich wyników odnosić. Wszystkie badania są wiarygodne. Zarówno te, które wykonywał pan Koper, jak i my. Różnica jest w podejściu do sprawy, dlatego można się było spodziewać takiej różnicy.

Prof. Madej: Nie ma pociągu, bo gdyby był, anomalie byłyby większe. Te, które się pojawiły wskazują na zmiany płytko przy powierzchni ziemi.

Piotr Koper: Nie zakładamy pomyłki. Analizy badań georadarowych zostały wysłane do niezależnego ośrodka, żeby zinterpretował i opisał. Dlatego, nie zakładamy pomyłki.

Piotr Koper: Ziemia skrzętnie skrywa swoje tajemnice. czy metodologia może coś potwierdzić lub wykluczyć? Oczywiście, że tak. Jest duża różnica, jak prowadzi się anteny (od urządzeń), w jakim odstępie. Nie będę oceniał wyników badań AGH. jesteśmy pasjonatami, hobbystami. Ale wspieraliśmy się opiniami fachowców.

Prof. Madej: Tkwić w błędzie, jest głupotą. Nasze doświadczenia mogą stanowić bagaż, że otrzymane wyniki uznajemy za wiarygodne.

Przedstawienie wyników badań:

Stara Kopalnia przeżywa prawdziwe oblężenie dziennikarzy z całego świata. Jeszcze żadne wydarzenie nie przyciągnęło tylu mediów do Wałbrzycha.

Konferencja miała się rozpocząć o godz. 12. Jest opóźnienie. (w razie kłopotu z odtwarzaniem - prosimy odświeżyć stronę).

godz. 12.05 - nie udało się o czasie rozpocząć konferencji, jest kilkuminutowe opóźnienie
godz. 12.15 - wciąż czekamy na początek konferencji. Sala jest zapełniona kamerami. Do Wałbrzycha przyjechało ponad 50 różnych stacji telewizyjnych, oprócz polskich także Rosjanie i Niemcy.
godz. 12.22 - zaczęli się pojawiać uczestnicy dzisiejszej konferencji. Zebranych przywitała Anna Żabska, dyrektor Starej Kopalni w Wałbrzychu.
12.29 - wypowiada się przedstawiciel spółki XYZ - wyjaśnia, w jaki sposób przeprowadzane były badania.
- Badanie magnetometrem wykazało, że skład jest ukryty w skarpie.
- Zdjęcia termowizyjne wykazały różnice temperatury (różnica waha się w granicach 3,5 - 4 stopnie). Jak wyjaśnia Piotr Koper: świadczy to pustej przestrzeni we wnętrzu skarpy. - Badania georadarem potwierdziły anomalie w tym samym miejscu, w którym pozostałe urządzenia - wyjaśnia Piotr Koper.
Piotr Koper wraca do badań z kwietnia ubiegłego roku. Twierdzi, że wówczas udało się je wykonać najlepiej. - Mieliśmy chyba wyjątkowo dobre warunki - mówi Piotr Koper.
12.50 - Piotr Koper przekazał głos naukowcom z Wrocławia, którzy przyłączyli się do ich badań. O pomoc poprosili ich przedstawiciele spółki XYZ.
- Nie będę mógł powiedzieć państwu, czy ja tam widzę pociąg. Coś jest, ale nie mam pewności - mówi profesor z Wrocławia. Nie udało się również potwierdzić, czy są torowiska: - Miałem za mało czasu, były problemy techniczne.
13.13 - Ekipa spółki XYZ zakończyła prezentację swoich wyników badań. Za chwilę głos zabiorą naukowcy z AGH.
- Naszym celem było wykrycie tunele i znajdującego się w nim pociągu pancernego - mówią naukowcy z AGH.
- Nie ma pociągu - podsumował jednoznacznie wyniki badań prof. Madej z AGH.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3