Kolejna ofiara spoofingu, czyli metody oszustwa polegającej na podszywaniu się pod firmy lub instytucje. Mieszkaniec Chojnowa odebrał telefon od oszusta, myśląc, że to pracownik banku.
Rozmówca przekazał chojnowianinowi, że inny pracownik banku sprzedał jego dane osobowe, które chce wykorzystać do wzięcia kredytu. Wobec tego środki zgromadzone na koncie mężczyzny są zagrożone.
Oszust nakłonił mężczyznę do wypłaty ze swojego konta pieniędzy, a następnie przekazania dzwoniącemu tych środków za pośrednictwem wpłatomatu - informuje mł. asp. Anna Tersa z KMP w Legnicy.
Mieszkaniec Chojnowa nieświadomy oszustwa, zmanipulowany i przerażony wizją utraty pieniędzy, zaufał nieznanemu mężczyźnie i wykonał jego polecenia. Takim sposobem stracił niemal 88 tysięcy złotych.
Policja apeluje o rozsądek!
Apelujemy, aby pod żadnym pozorem nie logować się na otrzymywane linki do stron internetowych i nie przekazywać numerów kart czy haseł dostępu. Pamiętajmy, że przestępcy uciekają się do coraz to nowszych sposobów pozyskiwania pieniędzy z kont bankowych. Nie dokonujcie Państwo pochopnie transakcji mogących narazić Was na utratę pieniędzy. Każde zainstalowanie aplikacji na żądanie to próba oszustwa, a w rezultacie pozbawienie środków finansowych zgromadzonych na koncie. Weryfikujcie wszystkie przekazywane Wam informacje, nie bądźcie łatwowierni i stanowczo reagujcie na każdą próbę oszustwa.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?